Klickbare Links lassen sich nicht öffnen

Diskutiere Klickbare Links lassen sich nicht öffnen im Hardware Forum Forum im Bereich Hardware & Software Forum; Moin Gemeinde Bevor ich in den sauren Apfel beißen werde und meine WinXP Installation erneuere, will ich doch mal sehen wer mir denn ggf. auch...
  • Klickbare Links lassen sich nicht öffnen Beitrag #1
rommolus

rommolus

Moderator
Teammitglied
Dabei seit
01.07.2002
Beiträge
5.497
Reaktionspunkte
2
Ort
http://www.kipor.org ....weil da gibts gute Prei
Moin Gemeinde

Bevor ich in den sauren Apfel beißen werde und meine WinXP Installation erneuere, will ich doch mal sehen wer mir denn ggf. auch der Miesere helfen kann.

Habe ich einen geöffneten Browser (IE) und einen Link (http) auf irgendeiner Seite, kann ich dieser Verlinkung nicht folgen. Das neue sich öffnende Fenster bleibt hängen. Gebe ich aber den Link direkt in die Browserleiste ein, öffnet sich diese Seite. Im übrigen habe ich diese Probleme nicht, wenn ich z.B. den PHP-Verlinkungen dieses Boardes folge. Nur bei Verlinkungen die zu anderen Seiten führen, tauchen diese Probleme auf.

Nachtrag und Korrektur

Auch bei den Buttons "Profil" "E-Mail" "WWW" ,- tauchen diese Probleme auf, einfach kein Weiterkommen. PN / Suche / Buddy , gehen einwandfrei.

Weiß jemand Rat ?

Gruß
 
  • Klickbare Links lassen sich nicht öffnen Beitrag #2
merlin

merlin

Bekanntes Mitglied
Dabei seit
01.09.2001
Beiträge
10.671
Reaktionspunkte
4
Ort
/home/merlin
Ich habe dir mal einen Artikel dazu rausgesucht, probiere es mal.

PSS ID Number: 281679

Article Last Modified on 1/7/2003


--------------------------------------------------------------------------------
The information in this article applies to:


Microsoft Internet Explorer version 6 for Windows XP
Microsoft Internet Explorer version 6 for Windows 2000
Microsoft Internet Explorer version 6 for Windows NT 4.0
Microsoft Internet Explorer version 6 for Windows Millennium Edition
Microsoft Internet Explorer version 6 for Windows 98 Second Edition
Microsoft Internet Explorer version 6 for Windows 98
Microsoft Internet Explorer 5.5 for Windows 2000
Microsoft Internet Explorer 5.5 for Windows NT 4.0
Microsoft Internet Explorer 5.5 for Windows Millennium Edition
Microsoft Internet Explorer 5.5 for Windows 98 Second Edition
Microsoft Internet Explorer 5.5 for Windows 98
Microsoft Internet Explorer 5.5 for Windows 95
Microsoft Internet Explorer 5.01 for Windows 2000
Microsoft Internet Explorer 5.01 for Windows NT 4.0
Microsoft Internet Explorer 5.01 for Windows 98 Second Edition
Microsoft Internet Explorer 5.01 for Windows 98
Microsoft Internet Explorer 5.01 for Windows 95
Microsoft Internet Explorer 5.0 for Windows NT 4.0
Microsoft Internet Explorer 5.0 for Windows 98 Second Edition
Microsoft Internet Explorer 5.0 for Windows 98
Microsoft Internet Explorer 5.0 for Windows 95

--------------------------------------------------------------------------------

This article was previously published under Q281679
SYMPTOMS
When you click a hyperlink in an e-mail message or on a Web page, or right-click a hyperlink on a Web page and then click Open in New Window, you may experience one or more of the following symptoms:
Nothing happens.
The new window may be blank.
You may receive a scripting error message.
When you use the Print command or the Print Preview command in Internet Explorer, nothing may happen.

When you try to connect to Web folders, you may receive the following error message:
The current operation could not be completed because an unexpected error has occurred.
CAUSE
This behavior may occur for any of the following reasons:
The (Default) value setting in one or more of the following registry keys points to an incorrect location for the Urlmon.dll file:
[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{79eac9e0-baf9-11ce-8c82-00aa004ba90b}\InprocServer32]

[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{79eac9f1-baf9-11ce-8c82-00aa004ba90b}\InprocServer32]

[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{79eac9f2-baf9-11ce-8c82-00aa004ba90b}\InprocServer32]

This may occur if you install a customized version of Internet Explorer that was created with the Internet Explorer Administration Kit (IEAK) version 5.01 Service Pack 1 (SP1), 5.5 SP1, or 6.0.
The following registry key is missing or damaged:
HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{00020400-0000-0000-C000-000000000046}

One or more of the following files is missing, damaged, or improperly registered:
Url.dll
Mshtml.dll
Actxprxy.dll
Oleaut32.dll
Shell32.dll
Shdocvw.dll
RESOLUTION
To resolve this problem in Internet Explorer, follow these steps:
Quit all programs that are running.
Click Start, and then click Run.
Type regsvr32 /i urlmon.dll, and then click OK.
When you receive the "DllRegisterServer in urlmon.dll succeeded" message, click OK.
If this does not resolve the problem, repeat steps 2 through 4 for each of the following files (in step 3, replace Urlmon.dll with each of the file names below):
Shdocvw.dll
Msjava.dll
Actxprxy.dll
Oleaut32.dll
Mshtml.dll
Browseui.dll
Shell32.dll
If the problem is still not resolved, verify that the following registry values are present and correct:
HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{00020400-0000-0000-C000-000000000046}
Name: (Default)
Value: IDispatch
HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{00020400-0000-0000-C000-000000000046}\ProxyStubClsid
Name: (Default)
Value: {00020420-0000-0000-C000-000000000046}
HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{00020400-0000-0000-C000-000000000046}\ProxyStubClsid32
Name: (Default)
Value: {00020420-0000-0000-C000-000000000046}



If the problem is still not resolved, reinstall Internet Explorer. If you are using the version of Internet Explorer that is included with your operating system, reinstall or repair your operating system.


Internet Explorer Administration Kit Users
If this problem occurs after you install a customized version of Internet Explorer that was created with the Internet Explorer Administration Kit (IEAK) version 5.01 Service Pack 1 (SP1), 5.5 SP1, or 6.0 and is resolved by re-registering the Urlmon.dll file, contact Microsoft Product Support Services to obtain the appropriate fix below.
IEAK for Internet Explorer 6
A supported fix is now available from Microsoft, but it is only intended to correct the problem that is described in this article. Apply it only to computers that are experiencing this specific problem.

To resolve this problem, contact Microsoft Product Support Services to obtain the fix. For a complete list of Microsoft Product Support Services phone numbers and information about support costs, visit the following Microsoft Web site:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=fh;EN-US;CNTACTMS

NOTE: In special cases, charges that are ordinarily incurred for support calls may be canceled if a Microsoft Support Professional determines that a specific update will resolve your problem. The usual support costs will apply to additional support questions and issues that do not qualify for the specific update in question.

The English version of this fix should have the following file attributes or later:

Date Time Version Size File name
------------------------------------------------------
11-Oct-2001 19:45 6.0.2710.1100 189,440 Ie6wzd.exe

Note This hotfix is not distributed by using a hotfix installer package but is an actual binary hotfix that you must manually replace. To do this, rename the old Ie6wzd.exe file in your IEAK installation folder\Iebin\Optional\EN folder, manually copy the hotfix into that folder, and then rebuild your IEAK package to have the hotfix included inside your package.

Important If Automatic Version Synchronization (AVS) is applied to your IEAK installation after you use this fix, you must manually apply this hotfix again.



IEAK for Internet Explorer 5.5
A supported fix is now available from Microsoft, but it is only intended to correct the problem that is described in this article. Apply it only to computers that are experiencing this specific problem.

To resolve this problem, contact Microsoft Product Support Services to obtain the fix. For a complete list of Microsoft Product Support Services phone numbers and information about support costs, visit the following Microsoft Web site:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=fh;EN-US;CNTACTMS

NOTE: In special cases, charges that are ordinarily incurred for support calls may be canceled if a Microsoft Support Professional determines that a specific update will resolve your problem. The usual support costs will apply to additional support questions and issues that do not qualify for the specific update in question.

The English version of this fix should have the following file attributes or later:

Date Time Version Size File name
--------------------------------------------------------
18-Dec-2000 17:22 5.50.4612.1800 183,056 Ie5wzd.exe



Note This hotfix is not distributed by using a hotfix installer package, but is an actual binary hotfix that you must manually replace. To do this, rename the old Ie5wzd.exe file in your IEAK installation folder\Iebin\Optional\EN folder, manually copy the hotfix into that folder, and then rebuild your IEAK package to have the hotfix included inside your package.

Important If Automatic Version Synchronization (AVS) is applied to your IEAK installation after you use this fix, you must manually apply this hotfix again.



IEAK for Internet Explorer 5.01
A supported fix is now available from Microsoft, but it is only intended to correct the problem that is described in this article. Apply it only to computers that are experiencing this specific problem.

To resolve this problem, contact Microsoft Product Support Services to obtain the fix. For a complete list of Microsoft Product Support Services phone numbers and information about support costs, visit the following Microsoft Web site:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=fh;EN-US;CNTACTMS

NOTE: In special cases, charges that are ordinarily incurred for support calls may be canceled if a Microsoft Support Professional determines that a specific update will resolve your problem. The usual support costs will apply to additional support questions and issues that do not qualify for the specific update in question.

The English version of this fix should have the following file attributes or later:

Date Time Version Size File name
---------------------------------------------------------
01-Nov-2000 11:01a 5.0.3210.3100 177,424 Ie5wzd.exe


Note This hotfix is not distributed by using a hotfix installer package, but is an actual binary hotfix that you must manually replace. To do this, rename the old Ie5wzd.exe file in your IEAK installation folder\Iebin\Optional\EN folder, manually copy the hotfix into that folder, and then rebuild your IEAK package to have the hotfix included inside your package.

Important If Automatic Version Synchronization (AVS) is applied to your IEAK installation after you use this fix, you must manually apply this hotfix again.
 
  • Klickbare Links lassen sich nicht öffnen Beitrag #4
merlin

merlin

Bekanntes Mitglied
Dabei seit
01.09.2001
Beiträge
10.671
Reaktionspunkte
4
Ort
/home/merlin
Überprüfe dein System mal mit Ad-aware auf Spyware. Deaktiviere auch alle Systemstartprogramme und Nicht-MS-Dienste über Start -> Ausführen -> msconfig und stelle Standardeinstellungen im Internet-Explorer wieder her. Falls du Win2000 hast, kannst du dir die msconfig.exe hier herunterladen.
 
  • Klickbare Links lassen sich nicht öffnen Beitrag #5
SR530

SR530

PowerUser + Ex Super-Moderator
Dabei seit
21.02.1999
Beiträge
9.117
Reaktionspunkte
0
Hast du dich mal durch die Sicherheitseinstellungen durchgearbeitet? Zum Testen mal die Stufe auf "sehr niedrig gestellt"?
 
  • Klickbare Links lassen sich nicht öffnen Beitrag #6
rommolus

rommolus

Moderator
Teammitglied
Dabei seit
01.07.2002
Beiträge
5.497
Reaktionspunkte
2
Ort
http://www.kipor.org ....weil da gibts gute Prei
Original geschrieben von SR530
Hast du dich mal durch die Sicherheitseinstellungen durchgearbeitet? Zum Testen mal die Stufe auf "sehr niedrig gestellt"?

Joo, alles gemacht. Witziger Weise bleiben die Einstellungen nicht erhalten , sonder springen "von selber" wieder auf die Standarteinstellungen zurück.

@merlin

Alles schon selber probiert, - geht aber nicht. Nun ist der saure Apfel dran...................Neuinstallation.


Gruß
 
  • Klickbare Links lassen sich nicht öffnen Beitrag #7
merlin

merlin

Bekanntes Mitglied
Dabei seit
01.09.2001
Beiträge
10.671
Reaktionspunkte
4
Ort
/home/merlin
Vielleicht reicht auch erstmal die Drüberinstallation des Servicepacks oder eine Reperaturinstallation von Windows aus, eine Neuinstallation ist ja doch immer ein ziemlicher Akt.
Falls du WinXP einsetzt, könntest du es auch noch mit der Systemwiederherstellung versuchen. Kontrolliere auch mal die installierten Objekte unter Extras -> Internetoptionen -> Temporäre Internetdateien -> Einstellungen -> Objekte anzeigen, diese sollten den Status "Installiert" haben. Hast du vielleicht zusätzliche Symbolleisten (z. B. Google Toolbar) oder Downloadmanager installiert? Wie sieht es unter einem anderen Benutzerkonto aus?

Falls du WinXP hast, kannst du den IE auf diesem Wege neu installieren:

- Start -> Auführen-> regedit
- Im Schlüssel HKEY_LOKAL_MASCHINE\SOFTWARE\Microsoft\active Setup\Installed Components\{89820200-ECBD-11cf-8B85-00AA005B4383} den Wert von "IsInstalled" auf auf 0 ändern
- Danach den IE neu installieren
 
Zuletzt bearbeitet:
  • Klickbare Links lassen sich nicht öffnen Beitrag #8
rommolus

rommolus

Moderator
Teammitglied
Dabei seit
01.07.2002
Beiträge
5.497
Reaktionspunkte
2
Ort
http://www.kipor.org ....weil da gibts gute Prei
Moin

Merlin, das hatte ich alles schon gemacht mit NULL Erfolg. Irgendwie war mein System böse abgeraucht. Sei es drumm, jetzt lüppt er ja wieder, der kleine Rennwagen :)

Abgeraucht: siehe unten ;)
 
  • Klickbare Links lassen sich nicht öffnen Beitrag #9
merlin

merlin

Bekanntes Mitglied
Dabei seit
01.09.2001
Beiträge
10.671
Reaktionspunkte
4
Ort
/home/merlin
Schade, war aber einen Versuch wert.;)
 
  • Klickbare Links lassen sich nicht öffnen Beitrag #10
Z

Zombie79

Bekanntes Mitglied
Dabei seit
05.10.2001
Beiträge
6.132
Reaktionspunkte
2
Ein verpäteter Hinweis am Rande: Ich hatte das Problem unter Windows 2000 auch einmal. Bei mir haben ebenfalls die ganzen Tipps aus der Microsoft Knowledge-Base und von sonstwo nicht geholfen.

Kurz bevor ich die Flinte ins Korn werfen wollte, habe ich mein Benutzerprofil neu angelegt und damit war das Problem vom Tisch. :eek:
 
  • Klickbare Links lassen sich nicht öffnen Beitrag #11
merlin

merlin

Bekanntes Mitglied
Dabei seit
01.09.2001
Beiträge
10.671
Reaktionspunkte
4
Ort
/home/merlin
@ Zombie79
Original geschrieben von merlin
[...] Wie sieht es unter einem anderen Benutzerkonto aus? [..]

Leider hat wohl auch das in diesem Fall nicht geholfen.


@ rommolus

Erstelle dir doch mal ein Backup mit Ghost oder DiveImage, das lässt sich bei Bedarf ohne großen Zeitaufwand wiederherstellen.
 
  • Klickbare Links lassen sich nicht öffnen Beitrag #12
Z

Zombie79

Bekanntes Mitglied
Dabei seit
05.10.2001
Beiträge
6.132
Reaktionspunkte
2
Ups, das habe ich überlesen. Sorry.
 
Thema:

Klickbare Links lassen sich nicht öffnen

ANGEBOTE & SPONSOREN

https://www.mofapower.de/

Statistik des Forums

Themen
213.180
Beiträge
1.579.174
Mitglieder
55.879
Neuestes Mitglied
stonetreck
Oben